Foundation
De Foundation is de basis waarop je altijd kunt terugvallen. Hoe beter je weet waar je als organisatie voor staat en vanuit welke overtuigingen en kwaliteiten je handelt, des te zelfstandiger en zelfverzekerder iedereen kan bijdragen aan het succes van de onderneming.
De zes elementen van de Foundation
De Foundation is de combinatie van zes elementen. Elk element bestaat uit keuzes met bijbehorende consequenties. Deze elementen moeten consistent op elkaar zijn afgestemd om een solide basis te creëren waarop de organisatie kan bouwen.
Om elk element te vormen, duiken we diep in uw organisatie, de markt en uw ambities.
Het kost tijd om de Foundation te creëren; het vereist eerlijkheid, open discussies en moedige besluiten. Onze rol is om door te blijven vragen om écht tot de kern te komen.
Onze aanpak
Door heldere keuzes te maken en de consequenties daarvan te accepteren, kan iedereen in uw organisatie zelfstandig handelen en tegelijkertijd bijdragen aan de Aim van uw organisatie.
Visie op de markt
De visie op de markt waarin uw organisatie actief is. Wat ziet u gebeuren in de wereld en welke ontwikkelingen zijn relevant voor uw bedrijf?
De rol
Kies binnen de visie op de markt de rol die het beste past bij de doelstellingen en kwaliteiten van de organisatie.
Kernkwaliteit
Uw kernkwaliteit is de kwaliteit waarmee u de meeste waarde toevoegt voor uw klanten.
Merkwaarden
Dit zijn de waarden die het gedrag van uw organisatie sturen.
Sweetspot
De set van randvoorwaarden die nodig zijn om uw organisatie tot zijn recht te laten komen.
Bewijs
Hoe laat u deze keuzes terugkomen in uw dagelijkse werkzaamheden? Van HR, Branding, Marketing, Sales, Portfolio Management etc. etc.